Koulutuspäivät levittäytyvät Espoon Otaniemeen, Aalto-yliopiston metroaseman välittömään läheisyyteen.

Tapahtumapaikat löytyvät kartalta:

valokuva lukion pääovesta

Lauantain tapahtumapaikat

Pääosa ohjelmaa on Haukilahden lukiolla, Tekniikantie 3. Kartalla sininen tähti.
Avajaiset pidetään juhlavassa Aalto-salissa, Otakaari 1 (Kandidaattikeskus eli entinen TKK:n päärakennus).
Lisäksi ohjelmalinja 5 pidetään Aalto Junior -laboratoriossa, Kemistintie 1B.
GeoGebra-ohjelma pidetään Haukilahden lukiota vastapäätä Puu1-rakennuksessa, Vuorimiehentie 1.
Lounas nautitaan Mau-Kas -ravintolassa, Vuorimiehentie 5. Kartalla siniset ruokailuvälineet.
Iltajuhlaan kokoonnutaan Dipoliin, Otakaari 24. Kartalla sininen coctail-lasi.
Kaikki paikat sijaitsevat Aalto-yliopisto -metroaseman läheisyydessä ja niihin on opasteet.

Saapuminen omalla autolla

Yllä olevaan karttaan on merkitty pysäköintipaikat, joita olemme saaneet luvan käyttää la 8.10. maksutta. Ethän pysäköi muiden rakennusten piha-alueelle. Koulun pihalla on vain muutamia parkkipaikkoja, jotka on varattu näytteilleasettajille ja liikuntarajoitteisille.

Saapuminen julkisilla

Helsingin keskustasta saapuminen: ota metro länteen eli Matinkylään/Tapiolaan. Nouse pois Aalto-yliopiston metroasemalla ja poistu asemalta uloskäynnistä A (Otaniementie), kulkusuunnasta katsottuna taaksepäin. Poistuessasi metroasemalta suoraan ulos, on suoraa edessäsi Kandidaattikeskus, jossa avajaiset pidetään. Tule sisään rakennukseen pääovesta, eli kulje aseman ovelta etuvasemmalle.

Haukilahden lukio sijaitsee noin 10 minuutin kävelymatkan päässä metroasemalta. Poistuttuasi metroasemalta kulje sisäänkäynniltä katsottuna oikealle Vuorimiehentielle (eli suuntaa kohti oranssia runkolinjan bussipysäkkiä). Jatka Vuorimiehentien loppuun ja käänny vasemmalle Tekniikantielle. Haukilahden lukio (Tekniikantie 3) on kulmassa olevan yliopistorakennuksen jälkeen seuraavana vasemmalla puolella Tekniikantietä.

Pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen reittiopas

Perjantain ekskursiot

Tarkemmat saapumisohjeet ekskursioiden aloituspaikalle lähetetään ilmoittautuneille ennen tapahtumaa. Tullilaboratorio ja Aalto-yliopiston puunjalostustekniikka sijaitsevat Otaniemessä, Rakennustyömaakäynnille on kuljetus Otaniemestä ja Helsingin yliopistoon tutustutaan Kumpulan kampuksella, jonne pääsee useilla bussilinjoilla. Paikat löytyvät kartalta vihreällä.

Lounas

Lounas tarjoillaan Mau-Kas-ravintolassa, Vuorimiehentie 5. Lounas koulutuspäivien osallistujille on tarjolla klo 11-14. Jotta ruuhkilta vältyttäisiin, toivomme osallistujien hyödyntävän myös myöhäisempiä ruokailuaikoja.

Lauantain lounas sisältyy Koulutuspäivien osallistumismaksuun.

Lisäksi MAOL ja MFKA-Kustannus Oy tarjoavat osallistujille kahvin ja pullan Haukilahden lukion kahviosta.

Hotelli

Koulutuspäivien yhteistyöhotellina on Radisson Blu Seaside Hotel, Ruoholahdenkatu 3, 00180 Helsinki.

Huoneiden hinnat:

pe-la 7.-8.10.2022

• 120 eur / 1hh Standard
  • 150 eur / 1hh Superior
  • 140 eur / 2hh Standard (erilliset vuoteet)
  • 170 eur / 2hh Superior

la-su 8.-9.10.2022

• 120 eur / 1hh Standard
  • 150 eur / 1hh Superior
  • 140 eur / 2hh Standard (erilliset vuoteet)
  • 170 eur / 2hh Superior

Varaustunnus: Espoo2022. Huonevaraukset näillä hinnoilla on tehtävä viimeistään 9.9.2022.

Iltajuhla

Koulutuspäivät huipentuvat iltajuhlaan, joka järjestetään komeissa puitteissa Aalto-yliopiston Dipolissa, lähellä Haukilahden lukiota ja metroasemaa. Ilta alkaa klo 19 alkumaljoilla ja jatkuu ruokailun ja ohjelman parissa klo 23 asti. Illan juontaa Samuli Siltanen, Helsingin yliopiston matematiikan professori, joka on MAOL-Espoon kerhon jäsen ja tunnettu Samun tiedekanava -youtubekanavastaan.

Lähikuva juhlakattauksesta